Menu

Cart

Medical Fitness Blog




Feövenyessy Krisztina

A Balance Medical Fitness Akadémia vezetője

Hogyan őrizd meg az arcbőröd fiatalosságát?

A Funkcionális fascia tréning képzésen gyakran esik szó arról, hogy az SMR (self-myofascial release, azaz leegyszerűsítve az önmasszázs) eszközök nem csak a mozgásszervek (különösen a kötőszöveti elemek) egészségének megőrzésében, de a bőr öregedése ellen vívott küzdelemben is hatékony segítséget nyújthatnak. Ezen a ponton általában felmerül a kérdés (különösen a hölgy hallgatók részéről), vajon érvényes-e mindez az arcbőrre is, s ha igen, hogyan, milyen SMR eszközzel kezelhetjük arcunkat. Nos, én az arcmasszírozó roller rendszeres használatára szavazok, amelynek hatása gyakorlatilag megegyezik az SMR hengerével, de jóval finomabb, szelídebb eszköz, tehát az érzékeny arcbőrön is használható. Mindezek fényében nem meglepő, hogy roppant mód megörültem, amikor a minap rábukkantam az alábbi kutatásra, amely kifejezetten e témakört járja körül, és szolgáltat tudományos bizonyítékot az arcmasszírozó roller pozitív hatásaival kapcsolatban. Nézzük meg először a kutatást, majd - szokás szerint - következzék némi Mari-nénis magyarázat:)

Bővebben

Egy kis érdekesség: hány kalóriát éget egy masszőr munka közben?

A terapeuta szempontjából köztudottan a masszázs az egyik leginkább energiaigényes kezelés, ám eddig nem ismertünk pontos adatokat azzal kapcsolatban, milyen mértékben veszi igénybe a szervezetét. Egy, az International Journal of Occupational Medicine and Environmental Health c. szakmai folyóiratban megjelent, lengyel tudósok által publikált kutatásban 13 fiatal masszőrt vizsgáltak munka közben. Nem csupán a teljes kezelés, de az egyes technikák energiaigényét is felmérték.

Bővebben

Bármilyen furcsa is, a kutatások szerint a fascia bizony képes az aktív összehúzódásra

A fasciális szövetekre (ízületi tokok, szalagok, inak stb.) hagyományosan a mozgásrendszer passzív részeként tekintünk. Egy friss kutatásból ugyanakkor az derül ki, hogy a fascia képes aktív kontrakcióra (összehúzódásra), tehát jelentős szerepet játszhat a mozgás szervrendszerének aktív működésében is. Mindez megkérdőjelezi azt az általános nézetet, hogy a mozgásrendszer aktív (izmok) és passzív (csontok és fascia) elemei közt éles határvonalat húzhatunk.

Bővebben

A core-mítosz, és ami mögötte van - Hogyan fejleszthető valójában a core?

„Core-tréning”, core-fejlesztés”, „core-erősítés”, hogy csupán néhányat említsek a napjainkban oly divatos edzésfajták, csoportos órák közül. S, hogy mi a gondom a core edzések többségével? Leginkább az, hogy még csak véletlenül sem érintik az ún. core izmokat, ehelyett a felületes és mélyizmok közti izomegyensúly-megbomlást erősítik tovább „Előre a kockahasért!” felkiáltással.

Bővebben

Szükség van-e rehabilitációs (korrektív, preventív, prehabilitációs stb.) trénerekre? - Érvek és ellenérvek

Tavaly volt szerencsém részt venni egy, a Holisztikus Medicina Alapítvány által szervezett remek továbbképzésen, amelyet Ari Pekka Lindberg, az Anatomy Trains in Training koncepció kidolgozója tartott. A képzésen sokkoló kijelentés hagyta el Ari Pekka száját, valahogy úgy hangzott, hogy becslések szerint 2040-ben az USA-ban a betegellátásra fordított teljes kiadások összege eléri majd az ország 2015-ös évi teljes költségvetését, ha tehát nem történik drámai változás, a rendszer összeomlik. Bár az adatok az USA-ra vonatkoznak, nagyon úgy tűnik, az európai, sőt, a hazai egészségügyben is hasonlóak a kilátások.

Bővebben

Bejelentkezés vagy Regisztráció